Havørred

Havørred

Jens Bursell Rasmus Ovesen

Hardback. Forlaget Fisk & Fri 2013-10-01.
ISBN 9788798249924

Havørred - Refleksioner på kysten Kystfiskeri giver ro i sjælen og fantastiske naturoplevelser. Men selvom stemningen og kammeratskabet på kysten er vigtig, så er det forløsende øjeblik, hvor havørredhugget får pulsen til at stige, for langt de fleste et mindst ligeså vigtigt element.    M ålet med denne håndbog om kastefiskeri med kunstagn på spinne-, flue- og bombardagrej er at sikre, at du ikke blot kommer hjem med gode oplevelser ? men også fanger fisk: Begynderen vil kunne lære al den vigtige basisviden helt fra grunden, den rutinerede kystfisker vil kunne finde ny inspiration til at forbedre og udvikle sit fiskeri ? og selv de allermest hardcore kysteksperter får chancen for at kaste sig over nye og mere avancerede teknikker, der løfter effektiviteten af kystfiskeriet op på et helt nyt niveau.       Bogen indledes med en detaljeret gennemgang af havørredens biologi og adfærd under forskellige vejr- og vindforhold ? samt en guide til flydering, kajak, ponton- og småbåde plus tips til hvordan du holder dig varm og tør længe nok til at opleve hugget i al slags vejr.       Kystfiskeri efter havørred er et fiskeri, hvor alle kan være med ? og i bogen får du en inspirerende og detaljeret gennemgang af de letteste samt mest populære metoder til spinne-, flue- og bombardafiskeri på kysten. Her finder du alt, hvad der er værd at vide for at komme godt i gang med kystfiskeriet ? plus en detaljeret gennemgang af alle de vigtigste og mest effektive typer af blink, fluer og andre kunstagn.  Sidste del af bogen byder på et af de største kvantespring i kystfiskeriets historie. Med en serie helt nye metoder nedsættes risikoen for at miste havørreden med en faktor tre til ti i forhold til traditionelt kystfiskeri, hvilket betyder, at du i grove tal gennemsnitligt vil kunne fordoble dit fangstudbytte ? ikke blot i enkelte situationer, men i praksis stort set uanset hvor og hvordan du fisker. De banebrydende nye kystmetoder, hvis effektivitet underbygges og dokumenteres af kvalitative tests samt bakkes op af et hidtil uset omfattende datamateriale på over 3300 specifikke havørredkontakter, vil kunne revolutionere dit havørredfiskeri, hvis du har den energi, tålmodighed og fisketekniske kunnen, som det kræver.    Med ? Refleksioner på kysten ? kommer du et skridt nærmere succes på kysten. Selv ikke den mest seriøse kystfisker afstår fra en flirt med lykkens gudinde, men der er ingen grund til at give hende for meget løsline

Flere bøger af forfatterne

Havørred

Havørred Din anmeldelse vil blive vist inden for fem til syv arbejdsdage.