Pytlick

Pytlick

Troels Mylenberg Anders Bo Rasmussen

Hæftet. People'sPress 2015-04-30.
ISBN 9788771593747

Den mangeårige landstræner for det danske kvindelandshold i håndbold, Jan Pytlick, der for nylig blev sat fra bestillingen af sportschef Ulrik Wilbek og Dansk Håndbold Forbund efter EM-skuffelsen i Ungarn og Kroatien, fortæller sin historie i en ny biografi af Anders Bo Rasmussen og Troels Mylenberg.     Jan Pytlick er kollektivets mand. En træner, der siden 1998 har været synonym med Danmarks kvindelige håndboldlandshold og en træner med tro på sammenholdet og plads til individet. En overbevisning, der har givet store oplevelser og ditto skrammer. For bag håndboldpigernes søde og medieegnede smil gemmer der sig voldsomme fortællinger om griske opgør, benhård rivalisering og gambling med helbredet.     Jan Pytlick fortæller her hele historien. Om opturene og nedturene. Om vejen til guldet og den guldglimtende berømmelse og om mentalt og fysisk nedbrud med stress. Om god og dårlig ledelse, mandskabspleje, motivation og mediehåndtering. Om GOG?s vej til både storhed og ydmygende fald med konkursen i 2010. Om fremtiden for en idrætsgren, der lider hårdt under økonomisk og ledelsesmæssig inkompetence i klubberne, der i deres iver efter at skabe verdens stærkeste liga helt har forsømt at udvikle de talenter, som kan gøre landsholdet til en drivende kraft. Og ikke mindst fortæller Jan Pytlick om de menneskelige plusser og minusser, som et liv forreste række i en af landets mest populære idrætsgrene fører med sig.     JAN PYTLICK ? Fighter for fællesskabet er historien om en mand, der kaster sig ud på dybt vand igen og igen. Impulsivt og med store drømme. Men med benene solidt plantet i det sydfynske og i en dansk håndboldtradition, som han er en helt central del af. Eller måske rettere var en helt central del af. For den 28. december 2014 opsagde Dansk Håndbold Forbund samarbejdet med den rutinerede træner og chokerede samtidig den danske håndbold- og medieverden.     Dette er ? på godt og ondt ? Jan Pytlicks og dansk håndbolds historie

Flere bøger af forfatterne

Pytlick

Pytlick Din anmeldelse vil blive vist inden for fem til syv arbejdsdage.