En tikkende bombe

En tikkende bombe

Jonathan Kellerman

Lydbog. Lindhardt og Ringhof 2023-03-27.
ISBN 9788711661529

Efter en snigskytte har skudt løs i en skolegård, bliver børnepsykologen Alex Delaware tilkaldt af politiet for at yde krisehjælp til de rystede skolebørn. Da gerningskvinden selv er blevet skudt, finder politiet hurtigt frem til, at der er tale om en tidligere elev ved navn Holly Burden. Det lader til, at den unge, retarderede pige har været under indflydelse af både nynazister og venstrefløjsterrorister. Pigens far hyrer Delaware til at bruge sine psykoanalytiske evner til at finde frem til, hvad der drev hans datter til at begå så drastisk en forbrydelse, og jo dybere Delaware graver, des mere skræmmende bliver hans opdagelser.

Psykologen Alex Delaware samarbejder med Los Angeles’ politi om at opklare særligt indviklede forbrydelser. Romanen adskiller sig fra den klassiske kriminalroman ved sine realistiske psykologiske elementer og sympatiske og komplicerede hovedperson. Ved sin empatiske og forstående tilgang til de mennesker, der er involverede i forbrydelserne, er Alex Delaware langt mere effektiv end den typiske hårdkogte detektiv. På denne måde hæver Kellermans romaner sig over den typiske krimi og fremstår mere sofistikerede og dybdegående.Jonathan Kellerman (f. 1949) følger i sine romaner psykologen Alex Delaware, som hjælper politiet med at opklare forbrydelser. Kellerman er selv børnepsykolog. Kellermans bøger er blevet oversat til adskillige sprog, og han har vundet flere priser for sine bøger. Ud over Delaware-romanerne har han skrevet essays, non-fiction og anden skønlitteratur samt illustreret børnebøger.Fil størrelse: 889595 KBIndlæst af: Fjord Trier Hansen

Flere bøger af Jonathan Kellerman

En tikkende bombe

En tikkende bombe Din anmeldelse vil blive vist inden for fem til syv arbejdsdage.